21 December 2015

Banyak pihak mahu PAS, UMNO bekerjasama - Ahmad Yakob

RANTAU PANJANG: Persidangan Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 dilihat memberi peluang kepada PAS dan UMNO untuk bermuhasabah sebelum sebarang kerjasama dijalinkan.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Ahmad Yakob, berkata semua pihak termasuk badan bukan kerajaan (NGO) juga mahu melihat kedua-dua parti orang Melayu itu menjalin kerjasama. Katanya, tempoh bermuhasabah juga akan memberi ruang masing-masing mengenal pasti penghalang utama kepada kerjasama itu.

"Kalau benar kedua-dua parti ini mahu bekerjasama, saya berpandangan persidangan itu adalah peringkat muhasabah yang paling baik," katanya pada sidang media selepas merasmikan Bazar Siti Fatimah Rantau Panjang. - BHarian

6 comments:

  1. lapar sangat nak kerja sama dengan pergi, tak payah cakap banyak, tak payah berbelit-belit.

    ReplyDelete
  2. Almarhum TGNA Nik Aziz tk cukup muhasabah ke sehingga beliau menolak sebarang kerjasama dengan UMNO?Timb.Mursyidul Am PAS kena amik pelajaran dan panduan dari Almarhum TGNA utk berjaya dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  3. Eloklah PAS bergabung dengan UMNO supaya hudud dapat dilaksanakan. Apabila hudud dilaksanakan, semua penerima rasuah dan yang menyalah guna wang rakyat bolih dikenakan hukuman potong tangan.

    ReplyDelete
  4. Bila org kata bodoh dlm politik..puak2 malaun pas menengking.
    Sekian lama cuba menumbangkan pas..tiba2..umno dah nazak...boleh pulak pas memberi nyawa.
    Langsung tak melihat perit susah ahli bawahan cuba memenangkan mereka. Ini lah dikatakan pemimpin BARUA.

    ReplyDelete
  5. Umno nak bergabung ade sebab wat camtu.. takut kalah kt pru la tu

    ReplyDelete
  6. Wah marah benor pencacai bila Pas nk kerjasama dengan Ameno...kerjasama antara kerajaan negeri dan pusat untuk kebaikan rakyat Kelantan...

    ReplyDelete