06 June 2015

Nothing2Hide: Adakan dialog Tun M dan Najib di TV - Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR: Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Ibrahim Ali hari ini mencadangkan dialog antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad diadakan di kaca televisyen untuk tontonan umum.


Cadangan ini katanya adalah untuk mengelakkan kekecohan seperti yang berlaku pada majlis 'Dialog PM Bersama NGO' anjuran Sukarelawan Peguam Malaysia (SukaGuam) pagi tadi.

"Kalaulah semua pihak setuju, perdana menteri ke, Tun Mahathir ke, kita boleh adakan satu sesi siaran berdialog mereka di televisyen. Buatlah satu moderator untuk mempengerusikan majlis. Contohnya seperti rancangan Selamat Pagi Malaysia.

"Atau mungkin Astro AWANI boleh menghoskan dan menyiarkan rancangan berdialog Najib dan Tun Mahathir. Ianya lebih baik disiarkan seperti ini kerana dapat elak berlaku rusuhan yang berlaku pagi tadi.

"Pagi tadi ada kumpulan ini, ada kumpulan itu, susah nak berdialog kalau ada rusuhan. Baik buat satu siaran televisyen bagi program dialog seperti ini," tambah beliau ketika dihubungi Astro AWANI hari ini. - Astro

No comments:

Post a Comment