29 August 2011

Wajar dikenakan tindakan ISA

KUALA LUMPUR 28 Ogos – Anak kepada Ketua Balai Polis Bukit Kepong, Sarjan Jamil Md. Shah yang terbunuh sewaktu mempertahankan balai polis berkenaan menganggap tindakan Mohamad Sabu mengagungkan pengganas komunis menunjukkan pengkhianatan Timbalan Presiden Pas itu terhadap negara.

Ahmad Jamil, 68, berkata, tindakan Mohamad yang memperlekeh pengorbanan pasukan polis dalam mengekang kemaraan Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) itu merupakan satu tamparan hebat kepada pengikutnya yang masih belum sedar keperibadian sebenar pemimpin Pas itu.

“Adakah seseorang berbangsa Melayu dan beragama Islam yang seluruh kehidupannya berpegang pada Perlembagaan negara sanggup mengeluarkan tuduhan yang tidak wajar itu? Kenapa cetek benar pemikiran dia?

“Kalau saya jumpa dia (Mohamad), saya mahu menyekolahkan dia kerana saya percaya dia buta sejarah dan hanya berlagak tahu untuk mendapat kepercayaan pengikutnya sahaja. Ini dapat dilihat apabila dia mengiktiraf Muhammad Indera sebagai hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang terkorban mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

“Dia masih muda, tidak faham keperitan kehidupan mangsa kekejaman komunis seperti kami. Saya berharap Allah membuka pintu hatinya untuk bertaubat dan bermuhasabah diri,” katanya pada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Jelas Ahmad, tragedi yang meragut nyawa 22 perwira iaitu 18 anggota polis dan empat tanggungan mereka disebabkan kerakusan PKM yang dikepalai Chin Peng untuk menubuhkan negara komunis yang membelakangi agama, bangsa dan negara seharusnya ditentang, bukan diiktiraf.

“Saya sangat sedih dengan sikap pemimpin politik sebegini. Kecenderungannya untuk mengelirukan rakyat semata-mata untuk kepentingannya wajar dikenakan tindakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),” ujarnya. - Utusan

* Najis ISA juga yang disanjung. Sudah tua bawakan taubat dan insaf diri...

No comments:

Post a Comment