28 November 2008

Wanita maut ditetak penyamun

KLANG: Seorang ibu yang cuba melindungi anak perempuannya berumur 13 tahun daripada diserang sekumpulan penyamun ditetak sehingga mati di hadapan keluarganya dalam kejadian di sekitar Taman Sentosa di sini, malam kelmarin.

Kumpulan penyamun sekurang-kurangnya enam lelaki berumur dalam lingkungan 20-an dan 30-an itu kemudiannya turut membunuh seorang lelaki dan mencederakan lima yang lain.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop, berkata wanita berumur 35 tahun itu mati dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) selepas ditetak dengan senjata tajam oleh empat lelaki yang memecah masuk sebuah kedai perabot di situ.

Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, katanya, geng samun itu memecah masuk kedai perabot itu dan cuba merampas beg tangan milik anak perempuan mangsa tetapi dihalang mangsa dan suaminya, menyebabkan berlaku pergelutan.

"Dalam pergelutan ini, mangsa cedera parah di kepala akibat tetakan manakala suaminya hanya luka," katanya ketika dihubungi, semalam.

Selepas gagal dalam percubaan itu, kumpulan penyamun sama dipercayai menetak seorang pengawal keselamatan di kepala serta tangan dan seorang pekerja rakyat Indonesia, ditetak di kaki di hadapan sebuah restoran makanan segera di Taman Sentosa, kira-kira setengah jam kemudian.

Kumpulan itu juga kemudian dipercayai menyerang tiga lelaki yang sedang berteduh daripada hujan di hadapan sebuah kedai kosong, menyebabkan seorang daripada mereka terbunuh akibat ditetak. - Bharian

* Apa nak jadi dengan Malaysia ini?

No comments:

Post a Comment