29 October 2008

Sindiket tukar tiub tayar motosikal sukar dikesan

KUALA LUMPUR: Lambakan iklan haram memaparkan nombor telefon mekanik yang menyediakan perkhidmatan menukar tiub tayar motosikal menggunakan cat semburan kekal di sekitar ibu kota dipercayai didalangi sindiket tertentu yang ingin mencari untung mudah dengan mengenakan caj melampau kepada orang ramai.

Ketua Pengarah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Datuk Salleh Yusop, bagaimanapun berkata, pihaknya mengalami kesukaran mengambil tindakan penguatkuasaan terhadap sindiket terbabit yang licik dan sentiasa berhati-hati bagi mengelak diri mereka tertangkap.

Katanya, melalui maklumat yang diperoleh, pihaknya percaya sindiket berkenaan turut bekerjasama dengan segelintir ejen pembekal alat ganti motosikal.

“Kami beberapa kali cuba memerangkap sindiket ini dengan menghubungi nombor yang tertera pada iklan haram berkenaan, tetapi mereka sangat licik untuk melepaskan diri.

“Golongan terbabit juga tidak mempunyai premis atau bengkel sendiri sekali gus menyukarkan usaha untuk menjejaki mereka,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Jumaat lalu, Metroplus melaporkan mengenai lambakan iklan haram memaparkan nombor telefon mekanik yang menyediakan perkhidmatan menukar tiub tayar motosikal dengan menggunakan cat semburan kekal, semakin banyak dan dapat dilihat di mana-mana tempat di sekitar ibu kota. ~ HMetro

* Susah atau malas?

No comments:

Post a Comment