24 October 2008

Pelajar dakwa diaib dalam internet ~ Kosmo

KUALA LUMPUR - Seorang pelajar kejururawatan mendakwa tertekan kerana terpaksa menanggung malu apabila identitinya disalahgunakan di laman rangkaian sosial di internet oleh individu tidak bertanggungjawab.

Mangsa yang mahu dikenali sebagai Shant, 27, dan menuntut di sebuah kolej swasta di ibu negara berkata, identiti dirinya telah digunakan di laman rangkaian sosial popular iaitu Friendster sejak pertengahan bulan lalu tanpa pengetahuannya.

Menurut Shant, dia yang turut mempunyai laman sosial tersebut sebelum ini hanya mengetahui kewujudan satu lagi laman rangkaian sosial yang menggunakan idenditinya itu pada 15 Oktober lalu selepas dimaklumkan seorang rakannya.

"Dalam laman sosial tersebut nama, beberapa keping gambar, nombor telefon dan latar belakang diri saya telah digunakan.

"Lebih teruk lagi ayat-ayat di dalamnya berbaur lucah selain kapsyen gambar tertulis saya baru melakukan hubungan seks," katanya ketika ditemui pada sidang media di Wisma MCA di Jalan Ampang semalam.

Tambahnya, dia tidak menolak laman sosial terbaru itu dilakukan oleh seorang rakan lelaki yang dikenalinya yang pernah berhasrat menjalinkan percintaan dengannya sebelum ini.

"Saya mengenali dia (suspek) kerana kami pernah belajar di kelas yang sama di sekolah menengah dulu sebelum hubungan kami terputus selepas saya tukar sekolah.

No comments:

Post a Comment