23 December 2007

23.12.07 - Pilihan raya: Kedah, Selangor, PP ‘negeri panas’

ALOR STAR 22 Dis. – Kerajaan akan memberi perhatian lebih kepada tiga negeri yang dilabel sebagai ‘kawasan panas’ dalam pilihan raya umum akan datang, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Perdana Menteri berkata, beliau akan mengambil kira pandangan bekas Bendahari UMNO, Tun Daim Zainudin yang menyarankan agar tiga negeri iaitu Kedah, Selangor dan Pulau Pinang diberikan perhatian khusus.

“Kita akan terus beri perhatian kepada negeri-negeri tersebut dan kepada mana-mana negeri yang perlu diberikan perhatian lebih, kita akan beri perhatian lebih,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada para pemberita selepas melawat mangsa banjir di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Gunong di sini hari ini.

Abdullah mengulas kenyataan bekas Menteri Kewangan itu mengenai tiga negeri yang dilabelkan sebagai ‘kawasan panas’ yang perlu diberi perhatian lebih oleh kerajaan menjelang pilihan raya umum akan datang.

Dalam temu bual eksklusif dengan akhbar China Press, Daim dipetik sebagai berkata, berdasarkan maklum balas yang diterima daripada orang ramai, kerajaan perlu memberi keutamaan dalam menyelesaikan isu-isu yang wujud di tiga negeri terbabit sebelum pilihan raya umum akan datang.

Abdullah berkata, beliau akan mengambil kira pandangan Daim tersebut dan turut melahirkan penghargaan kepadanya kerana menyuarakan perkara berkenaan.

“Terima kasih atas pandangan Tun Daim. Saya akan ambil kira pandangannya itu,” ujar beliau.

Sementara itu, ketika berucap pada majlis tersebut, Perdana Menteri melahirkan rasa gembiranya apabila dimaklumkan lebih 87 peratus buku teks percuma telah diedarkan ke sekolah-sekolah di seluruh negara.

Katanya, menjelang tahun baru ini, murid-murid sekolah akan mendapat buku teks mereka itu.

(Utusan)

No comments:

Post a Comment