06 March 2021

Diserang Stroke. Fikry Ibrahim Lupakan Seketika Dunia Lakonan Demi Jaga Ibu di Kampung

Pelakon dan pelawak popular itu terpaksa menunda segala komitmen kerja di Kuala Lumpur demi menjaga ibu tercinta bibi Zaleha yang terkena angin ahmar. Beliau yang ketika ini di kampung halamannya di Kedah berkata ibunya kini sudah dibawa pulang namun keadaan kesihatannya agak lemah. Sebaik mengetahui ibu terkena angin ahmar saya bergegas pulang. Memang tak fikir apa-apa mengenai kerja asalkan saya dapat bertemu ibu secepat mungkin 

Ketika doktor maklumkan ibu sedang tak boleh bercakap dan perlu dijaga makan dan mandi nya saya ambil keputusan untuk pulang ke kampung buat seketika. 

Banyak offer terpaksa ditolak pada saat-saat akhir tapi saya tak boleh nak buat apa-apa sebab saya hanya ada dia selagi dia masih bernyawa saya perlu tempatkan sepenuh kasih sayang dan berbakti kepadanya katanya tambahnya lagi dimakan berada di sana untuk tempoh masa yang panjang namun jika ada offer kerja yang bersesuaian dia akan cuba membahagikan masa demi kelangsungan hidup. Saya percaya dengan rezeki Allah subhanahu wa Ta'ala. Walaupun saya terpaksa tolak panjang offer tapi saya percaya Tuhan akan gantikan dengan yang lebih besar. 

 Pada masa ini fokus utama saya adalah menjaga ibu namun jika ada offer kerja yang singkat saya boleh pertimbangkan. Doakan semoga ibu saya kembali sihat dan sembuh. Saya hendak ibu saya kembali seperti sebelum ini saya sudah mula rindu untuk bersembang dengannya katanya.

 Link Video

No comments:

Post a Comment