06 June 2015

Kes 'Hawaii Five-O': Penuduh tak tunjuk bukti

Bekas ahli jawatankuasa Pusat PAS Dr Hatta Ramli hari ini mendedahkan, individu yang menuduhnya mengetuai gerakan menjatuhkan presiden tidak pernah menghadirkan diri ketika dipanggil jawatankuasa siasatan.

Malah Pengerusi Lajnah Pilihan Raya PAS itu berkata, pihak yang menuduhnya - Ketua Pemuda PAS Kuantan -  bukan saja gagal hadir untuk kali pertama, malah pada kesempatan kedua diberi jawatankuasa terbabit.

"Selepas empat bulan, akhirnya jawatankuasa ini yang dibentuk memanggil penuduh. Panggil Ketua Pemuda PAS Kuantan dan saya untuk mendapatkan maklumat bagi penyiasatan.

"Tapi penuduh tak datang dengan alasan tak yakin pada enam orang jawatankuasa yang lakukan penyiasatan.

"Jadi bila tak datang buat kali kedua, keputusan (siasatan) tergantung," katanya ketika berucap di sesi penggulungan Muktamar Tahunan PAS ke-61 di Kuala Selangor.

Selain itu, Dr Hatta juga melahirkan rasa kecewanya apabila pihak yang menuduhnya itu tidak dikenakan sebarang tindakan.

Secara sinis, Hatta juga mengatakan bahawa disebabkan isu tersebut beliau kini mengalami kekalahan dalam pemilihan parti.

"Sepatutnya penuduh itu diambil tindakan tapi saya tak desak ahli jawatankuasa PAS ambil tindakan, jadi (kes) ini tergantung begitu," katanya lagi. - Malaysiakini

No comments:

Post a Comment