18 February 2015

Liwat II: Umno nafi Shafee guna pentas parti

Naib presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein menafikan bahawa peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menggunakan pentas Umno untuk melancarkan serangan berhubung isu Liwat II.

Hishammuddin berkata, Shafee yang mengetuai pendakwaan dalam kes tersebut hanya “mempertahankan dirinya” dari tuduhan pelbagai pihak susulan sabitan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.


"Saya tidak fikir beliau menggunakan pentas Umno. Beliau hanya mempertahankan dirinya,” kata Hishammuddin dalam satu sidang media hari ini.

Beliau juga mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang menyerang Anwar sejak ketua umum PKR itu disabitkan dengan kesalahan tersebut, minggu lalu.

Shafee dalam forum anjuran Pemuda Umno semalam membangkitkan butiran sensasi yang sebelum ini hanya dibuat secara in camera di mahkamah.

Beliau turut menyifatkan dan turut menyifatkan Anwar sebagai “homoseksual” dalam satu forum itu.

Hishamuddin bagaimanapun menafikan tanggapan bahawa Umno mendalangi serangan tersebut ke atas Anwar.

"Itu tidah benar. Dia membuat banyak tuduhan ke atas Umno sebelum ini. Banyak daripadanya didapati tidak benar,” kata Hishammuddin.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin sewaktu mengalu-alukan Shafee di program berkenaan malam tadi berkata, BN tidak akan berdiam diri lagi dalam kes tersebut. - Mkini

No comments:

Post a Comment