15 December 2014

Pelajar Malaysia Di Sydney Dinasihat Jauhkan Diri Dari Lokasi Tebusan

PETALING JAYA: Pelajar Malaysia di Sydney telah diberi amaran untuk menjauhkan diri dari pusat bandar Sydney berikutan kafe coklat Lindt yang ditawan oleh lelaki bersenjata.

"Sila elakkan kawasan sekitar Martin Place sehingga diberitahu kelak," menurut mesej kecemasan di laman web Pendidikan Malaysia Australia.

Sementara itu, Majlis Pelajar Malaysia Australia (MASCA) juga mengeluarkan pengumuman kecemasan di halaman Facebooknya, pagi Isnin.


Menurut laporan Reuters, orang ramai di Sydney Opera House Australia yang popular di dunia telah dipindahkan selepas pakej mencurigakan ditemui, lapor saluran televisyen, Isnin, tidak lama selepas lelaki bersenjata dilaporkan menahan tebusan di pusat bandar.


Operasi polis itu sudah bermula di kawasan pusat perniagaan di Sydney itu selepas tebusan ditahan dalam sebuah kafe, di mana bendera hitam dengan tulisan putih Arab dapat dilihat di tingkap.

Jurucakap polis New South Wales tidak dapat mengesahkan laporan dengan segera. Jurucakap Opera House tidak menjawab panggilan. - Mstar

No comments:

Post a Comment