28 June 2013

Benjy bertindak agresif kasari jurugambar selepas direman kes dadah

KUALA LUMPUR 27 Jun - Pelakon era 90-an, Khaeryll Benjamin Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Benjy bertindak agresif mengasari seorang jurugambar ketika mengelak gambarnya dirakam dalam keadaan bergari di Mahkamah Majistret Ampang di sini pagi ini.


Benjy, 35, bertindak demikian ketika dibawa anggota polis di bangunan mahkamah itu untuk mendapatkan perintah tahanan reman selepas dia ditahan semalam berkaitan satu kes dadah.
Pelakon itu mulanya dilihat cuba menutup wajah dan menghalang beberapa jurugambar daripada merakam gambarnya ketika keluar dari bilik mahkamah sebelum tiba-tiba bertukar agresif.

Anak kepada dramatis veteran Azean Irdawaty Yusoef itu kemudian menumbuk kepala seorang jurugambar sebuah syarikat akhbar dan turut menepis beberapa kamera jurugambar lain.
Benjy yang popular menerusi drama Kerana Cintaku Saerah sebelum itu telah dikenakan tahanan reman tiga hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 15 akta sama.

Peguamnya, P G Cyril ketika ditemui berkata, pegawai penyiasat polis meminta Benjy direman kerana mereka memerlukan masa untuk menjalankan siasatan.
"Benjy bersama tiga lelaki dan dua wanita telah ditahan dalam rumah salah seorang rakannya itu. Kami difahamkan dia ditahan kerana berkaitan kes mengikut Akta Dadah Berbahaya 1952 tetapi daripada apa yang dimaklumkan sendiri oleh Benjy, dia ke situ adalah untuk menguruskan satu dokumen pinjaman.

"Dokumen terbabit juga telah diserahkan kepada pihak polis untuk siasatan," katanya yang hadir bersama seorang lagi peguam, Farhan Read sebagai peguam kepada enam yang ditahan.
Beliau berkata, polis memberitahu telah menjumpai 4.7 gram dadah dalam sebuah bilik, bagaimanapun tiada sebarang dadah ditemui pada badan Benjy dan rakan-rakannya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan penahanan reman keenam-enam mereka.
Akhbar hari ini melaporkan pelakon itu sekali lagi ditahan atas kesalahan menyalahgunakan dadah dalam serbuan di sebuah kondominium di Bukit Antarabangsa pada pukul 11.30 pagi.

Difahamkan, dia ditahan selepas ujian air kencing yang dijalankan mendapati dia positif dadah jenis syabu.
Pada Mac 2010, Benjy telah didakwa atas tuduhan memiliki 0.24 gram syabu di No. A-6-5 Menara Duta 2, Jalan 1/38B melalui Jalan Segambut tetapi awal tahun lalu, mahkamah mendapati pelakon itu tidak bersalah dan dibebaskan tanpa syarat. - Utusan