23 March 2013

Lelaki dikatakan sebagai ‘Papa Gomo’ menafikan dakwaan

KUALA LUMPUR, 23 Mac — Wan Muhammad Azri Wan Deris, lelaki yang dikenalpasti oleh PKR semalam sebagai penulis blog pro Umno Papa Gomo, telah tampil ke hadapan untuk menafikan pertuduhan, mendakwa dirinya sebagai seorang eksekutif di media.

Dalam satu mesej sistem pesanan ringkas kepada akhbar berbahasa Melayu Sinar Harian semalam, Wan Muhammad Azri mengenalpasti nombor MyKadnya digunakan Pengarah Strategi PKR dalam sidang akhbar semalam dalam menyemak rekod silam Papa Gomo.

Beliau menegaskan dirinya bukan penulis blog kontroversi disaman oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana memuatnaik gambar yang dikatakan video seks palsu.
“Saya nak maklum bahawa nama saya adalah Wan Muhammad Azri Wan Deris, kad pengenalan 8301210350** dan merupakan Ketua Eksekutif KL POS Media & Production Sdn Bhd.

“Saya tegaskan di sini bahawa saya bukan blogger Papa Gomo seperti didakwa pembangkang,” katanya kepada Sinar Harian.
Menurut akhbar tersebut, Wan Muhammad Azri juga menafikan dakwaan Rafizi bahawa dirinya adalah “pengundi hantu” menegaskan beliau tidak pernah mengundi sebelum ini.

“Macam mana (boleh jadi) pengundi hantu sedangkan saya belum pernah mengundi lagi. PRU12 (Pilihan Raya Umum ke-12) saya belum ada kesedaran untuk mengundi.
“Sekarang, saya daftar mengundi di Parlimen Wangsa Maju dan tidak pernah mendaftar untuk mengundi di mana-mana tempat selain Wangsa Maju,” beliau dipetik berkata.

Dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR semalami, Rafizi turut mendakwa Papa Gomo yang disaman semalam kerana memfitnah Anwar pernah disabitkan dengan kesalahan rasuah pada masa lalu dan juga pengundi hantu yang berdaftar di dua kawasan parlimen iaitu di Ampang dan Wangsa Maju.

“Siasatan menunjukkan individu bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris ini adalah bekas polis trafik yang berpangkat koperal yang telah dijatuhkan hukuman penjara kerana bersalah memeras ugut seorang yang disyaki penagih dadah untuk mendapat suapan rasuah,” kata Rafizi, selepas menunjukkan laporan dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggunakan namanya dalam anggota polis dan kad pengenalan polisnya.  - TMI

Bukan kata kamu berani ke?