22 June 2012

Darah, parang dalam kereta

Lans Koperal Apparao bersama kereta Nazaria
 yang ditemuinya di kawasan Taman Perumahan
 di Kampung Kuantan ketika melakukan
 rondaan bersama seorang rakan setugas.
KLANG - Sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Nazaria yang dilaporkan hilang tiga hari lalu di Petaling Jaya berjaya ditemui di kawasan Taman Perumahan Kampung Kuantan petang kelmarin.

Ia ditemui dua anggota peronda dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara yang sedang melakukan rondaan.

Bagaimanapun penemuan kenderaan itu menjadi tanda tanya apabila sebilah parang dan beberapa titisan darah turut ditemui dalam kereta dan juga di bahagian pintu kenderaan tersebut.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Superintenden Mohamad Shukor Sulong berkata, sebelum penemuan itu Bilik Gerakan IPD Klang Utara telah menerima maklumat laporan kehilangan kenderaan tersebut.

“Tindakan pantas anggota peronda kita yang kebetulan melakukan rondaan di kawasan itu sekitar jam 2.30 petang itu telah menemui kenderaan tersebut dengan nombor pendaftaran sama tersadai di kawasan taman perumahan Kampung Kuantan.

“Kedua-dua anggota segera mendekati kenderaan itu bagaimanapun pemandu atau penumpang kenderaan tidak kelihatan. Kereta itu juga turut berkunci.

“Sebaik berjaya membuka pintu kenderaan berkenaan, anggota kita segera melakukan pemeriksaan ke atas kenderaan itu dan terkejut menemui titisan darah pada pintu bahagian pemandu dan juga atas kerusi milik pemandu,” katanya.

Tambah mengejutkan, menurutnya, sebilah parang turut ditemui yang disorok di bawah kerusi pemandu.

“Selain itu, beg tangan wanita dan juga beberapa jenis aksesori milik wanita serta buku pembelajaran (sekolah) turut ditemui dalam kenderaan itu.
“Justeru itu, kereta berkenaan dibawa ke IPD Klang Utara untuk siasatan lanjut,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan kenderaan itu telah dilarikan di Petaling Jaya untuk tujuan jenayah.

“Namun begitu, polis masih melakukan siasatan lanjut berhubung penemuan kenderaan itu, titisan darah dan juga parang terbabit.

“Kes ini diserahkan kepada Pegawai Penyiasat IPD Petaling Jaya memandangkan kenderaan itu dilaporkan hilang di kawasan itu,” katanya. - SH

No comments:

Post a Comment