28 January 2012

Hasan tidak perlu masuk Umno

SHAH ALAM - Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi membayangkan tidak ada keperluan bekas Exco Kerajaan Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali bersama parti itu sekiranya mahu terus aktif berpolitik.

Katanya, adalah lebih baik Hasan berjuang dengan caranya sendiri kerana beliau percaya tokoh motivasi itu mempunyai kekuatan sendiri."Kekal lah dalam kepompong sekarang, lebih baik berada di luar Umno dan juga luar Pas.

Beliau boleh membawa agenda yang beliau rasakan sesuai dengannya.

"Hasan ada kekuatannya, jika hendak berterusan berpolitik bertandinglah dengan kerusi bebas," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui selepas melawat Karnival Karangkraf 2012, semalam.

Hasan sebelum ini dipecat daripada Pas berikutan kenyataannya berterusan mengecam parti dan Pakatan Rakyat (PR) dimana keputusan dilakukan selepas Pas Pusat mengadakan musyawarah.

Dalam satu kenyataan, Pas menjelaskan, pemecatan itu dibuat berdasarkan Fasal 82(9) dan setelah mempertimbangkan segala pandangan yang diberikan oleh ahli-ahli jawatankuasa Pas Pusat.

Keputusan tersebut dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan Hasan yang menyalahi dan merugikan kepentingan parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Pas.

Menurut Ahmad Zahid, beliau sudah ada jenama sendiri yang mampu berjuang dengan namanya itu.

"Beliau boleh memberikan pendapat yang lebih profesional dengan berada di luar Pas," katanya.

Hasan Ali kini aktif sebagai penceramah Sekretariat Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun) dalam usaha membendung orang Islam daripada terpesong akidah. - Sinar Harian

* PAS pecat, Umno tolak...

No comments:

Post a Comment