25 October 2011

Jururawat dibakar suami meninggal dunia

KUALA LUMPUR — Jururawat wanita yang dipercayai dibakar suaminya di Kampung Baru di sini pada 17 Okt lepas meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini awal hari ini.

Jurucakap hospital mengesahkan kematian jururawat berusia 28 tahun itu kira-kira pukul 4.00 pagi selepas seminggu menerima rawatan.

Adik lelaki mangsa yang enggan menyatakan namanya memberitahu pemberita di perkarangan hospital bahawa Allahyarham akan dikebumikan di Bukit Payung, Terengganu malam ini.

Dalam kejadian itu, Allahyarham yang bekerja di HKL, terbakar hampir 80 peratus pada badan dan muka dipercayai akibat perbuatan suaminya sendiri kerana cemburu.

Suspek yang juga berusia 28 tahun dikatakan telah menyimbah petrol dan meletakkan bom petrol di bilik air rumahnya dan sebaik saja isterinya memasuki bilik air untuk mandi, suspek mencampakkan puntung rokok menyebabkan api tercetus lalu membakar mangsa.

Suspek kemudian ditahan reman mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan/kecederaan parah.

Pasangan itu mempunyai dua anak lelaki, masing-masing berusia dua dan empat tahun.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi berkata polis sedang mengumpul maklumat untuk menentukan dakwaan sama ada di bawah kesalahan mencedera atau membunuh. — Bernama

No comments:

Post a Comment