29 January 2011

Suami Normala'bersembunyi'


LABIS 28 Jan. - Menyedari dirinya menjadi "buruan ramai" khususnya media massa untuk mendapat komen mengenai isu sijil cuti sakit (MC), suami calon Pas, Maarof Abd. Mutalib hari ini memilih untuk 'menyembunyikan' diri.

Jika sebelum ini beliau sentiasa menemani isterinya, Normala Sudirman berkempen dari pagi hingga malam, tetapi kelibatnya tidak kelihatan hari ini dan dipercayai 'kehilangan' Maarof ada kaitan dengan pendedahan mengenai MC selama 21 hari yang diambilnya.

Normala atau lebih dikenali sebagai Cikgu Mala memberitahu, suaminya tidak dapat menemaninya berkempen hari ini kerana mempunyai urusan lain.

"Dia (suami) ada tugas lain dan tidak dapat bersama saya hari ini. Dia ada komitmen yang harus diselesaikan," katanya semasa ditemui pemberita di sini hari ini.

Akhbar hari ini melaporkan status kesihatan suami calon Pas tersebut berikutan beliau didapati mengambil cuti sakit sehingga 21 hari sepanjang bulan ini seperti yang dilaporkan di dalam sebuah blog, http://marahku.blogspot.com.

Blog tersebut mendakwa Maarof cuti sakit, tetapi pada masa yang sama dilihat bersama isterinya pada majlis-majlis dan kempen yang dijalankan oleh calon Pas itu.

Ditanya sama ada isu MC suaminya akan memberi kesan kepadanya, Cikgu Mala berkata: "Bagi saya isu ini tidak akan memberi kesan kepada baki perjalanan kempen yang tinggal dua hari lagi."

Normala yang pada mulanya enggan menjawab isu itu meminta pihak media sendiri mendapatkan kesahihan dan kenapa MC itu dikeluarkan oleh doktor tersebut.

Beliau mendakwa MC itu kemungkinan ada kaitan dengan pertukaran suaminya dari Sekolah Menengah (SM) Tenang Station ke SM Pasir Gudang sehingga menyebabkan beliau tertekan.

Katanya, pertukaran sekolah dalam tempoh 24 jam itu memberi kesan kepada suaminya memandangkan pada masa sama beliau telah berhenti menjadi guru.

"Suami saya jarang mengambil cuti (sakit) dan seorang yang komited terhadap kerja. Saya harap agar isu ini tidak dijadikan spekulasi dan disensasikan oleh media.

"Bagaimanapun, setakat ini keadaan dia (suami) baik dan emosinya sudah semakin stabil," katanya.

Normala turut mendakwa suaminya terpaksa mengambil cuti sakit di hospital besar di Segamat kerana tiada hospital besar di Labis.

Sementara itu, usaha Utusan Malaysia untuk mendapatkan penjelasan daripada Maarof gagal kerana panggilan telefon tidak berjawab. - Utusan
* 'Bersembunyi' dari Umno yang zalim...

No comments:

Post a Comment