27 February 2010

Geng penyamun sama huru-hara Kota Damansara

PETALING JAYA: Kumpulan samun sama dipercayai terbabit dalam beberapa kes rompak di Kota Damansara di sini sejak beberapa minggu lalu.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata kumpulan itu yang didalangi rakyat tempatan dan warga asing menggunakan taktik yang hampir sama ketika menyamun mangsa, termasuk kanak-kanak di waktu malam dan awal pagi.

Beliau berkata, bagi kawasan Seksyen 8, Kota Damansara, polis menerima empat laporan kes untuk bulan ini dan pihak polis sedang menjejaki mereka yang terbabit serta mengambil tindakan bagi mengurangkan jenayah di kawasan itu.

“Kami jangkakan mereka tinggal di kawasan berhampiran ini,” katanya selepas mengadakan sesi dialog dengan penduduk Seksyen 8, Kota Damansara, semalam.

Kes samun bersenjata yang terbaru berlaku di kawasan berkenaan adalah pada Rabu lalu yang mana seorang penulis, Ghozali Abd Rashid kerugian RM40,000 apabila tiga lelaki melarikan kunci kereta, barangan kemas, wang tunai dan dua komputer riba miliknya dan keluarganya selepas memasuki rumahnya ketika dia dan rakannya berbual di laman rumah.

Pada majlis dialog itu, Arjunaidi menasihatkan penduduk untuk segera menghubungi polis jika terlihat mana-mana individu yang mencurigakan.

Katanya, kerjasama masyarakat setempat penting bagi membantu pihak polis mengurangkan jenayah di kawasan mereka. - Bernama

* Cuba cari jalan macamana 'setan' itu tidak menambah beban negara sehingga terpaksa membina lebih banyak penjara.

No comments:

Post a Comment