26 July 2009

Buru suspek rompak bank

GOMBAK: Polis sedang mengesan suspek yang merompak sebuah bank di Bandar Baru Rawang di sini kelmarin berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di kaunter bank terbabit.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah, berkata pihaknya kini dalam usaha mengenal pasti identiti suspek melalui kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

“Rakaman dari beberapa kamera litar tertutup dalam bank itu sangat jelas menunjukkan aksi suspek ketika melakukan rompakan terbabit.

“Suspek dianggarkan berumur 20-an, berkulit sawo matang dengan ketinggian 5 kaki 2 inci serta berbadan gempal,” katanya, semalam.

Menurut Abdul Rahim, rakaman CCTV di luar bank itu juga menunjukkan suspek melakukan rompakan itu sendirian.

“Suspek memakai baju-T merah gelap dan wajahnya dapat dikenal pasti dengan jelas apabila dia membuka topi keledar ketika memasuki bank terbabit.

“Ketika kejadian, tiada pelanggan berurusan ketika itu memandangkan waktu operasi bank hampir tamat dan kesempatan itu digunakan suspek untuk merompak,” katanya.

Dalam kejadian jam 3.45 petang itu, suspek berlagak seperti penghantar surat melarikan RM12,900 apabila mengacukan pistol palsu ke arah pekerja kaunter terbabit dan melarikan diri menaiki motosikal.

- Mymetro

No comments:

Post a Comment