26 March 2009

Wujudkan Puteri BN

KUALA LUMPUR 25 Mac - Setiap parti komponen Barisan Nasional (BN) perlu mewujudkan sayap Puteri masing-masing sebagaimana UMNO bagi memperjuangkan nasib wanita muda.

Wakil Puteri UMNO Selangor, Hanimasra Marhani berkata, penubuhan Puteri itu perlu melangkaui musim pilihan raya dan relevan sepanjang masa dalam melakukan kerja kebajikan dan sukarela.

‘‘Ini akan membolehkan sayap Puteri dalam parti komponen bergerak dalam satu pasukan memandangkan ketika ini sayap Puteri dan beliawanis mengikut parti masing-masing,’’ katanya.

Ketua UMNO Bahagian Kapar itu berkata demikian ketika membahaskan usul ucapan dasar Ketua Pergerakan Puteri UMNO pada Persidangan Perwakilan Puteri UMNO di sini hari ini.

Beliau turut mencadangkan penubuhan Rumah Puteri Prihatin oleh para sukarelawan Puteri UMNO untuk membantu remaja wanita yang lari dari rumah.

“Selain membantu remaja yang bermasalah Puteri UMNO juga dapat melatih golongan berkenaan untuk menjadi sukarelawan Puteri pada masa akan datang,’’ katanya. - Utusan

* Bagus juga cadangan itu. Biar bertambah celaru lagu...

No comments:

Post a Comment