27 December 2008

Polis Siasat Laman Blog Hina Nabi Muhammad

KUALA LUMPUR, 27 Dis (Bernama) -- Polis akan menyiasat perbuatan tidak bertanggungjawab individu yang menyiarkan artikel menghina Nabi Muhammad S.A.W dalam sebuah laman blog, kata Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar hari ini.

Beliau berkata perbuatan itu boleh menimbulkan perasaan marah dan tersinggung khususnya kepada umat Islam dan orang Melayu serta mengundang konflik perasaan, agama dan bangsa.

Sebuah akhbar tempatan hari ini mendakwa terdapat sebuah laman blog, yang kononnya milik seorang wanita Melayu, yang dikesan melemparkan penghinaan terhadap Rasulullah S.A.W dan menggunakan gambar dan lukisan.

Laporan itu juga memberitahu selain penuh dengan tohmahan, artikel tersebut turut disertakan gambar wajah orang yang diubah suai bagi tujuan menghina dan memburuk-burukkan Nabi Muhammad S.A.W.

Ketika dihubungi Bernama di sini, katanya dari sudut perundangan, ia dianggap satu kesalahan di bawah Akta Hasutan dan polis akan segera menyiasat pemilik serta penulis blog berkenaan.

-- BERNAMA

* Pemiliknya sudah kecut, blog sudah dibuang, harap polis teruskan siasatan dan pemiliknya dihukum mati. http://adibahahmad.blogspot.com

No comments:

Post a Comment