28 December 2008

Polis Ambil Keterangan Wanita Dikaitkan Dengan Blog Hina Nabi

KUALA LUMPUR, 28 Dis (Bernama) -- Polis telah mengambil keterangan daripada seorang wanita yang dikaitkan dengan satu laporan blog yang didakwa menghina Nabi Muhammad SAW.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata pihaknya menahan wanita yang berusia 27 tahun itu di rumahnya di Kota Damansara, Petaling Jaya kira-kira pukul 6 petang semalam bagi membantu siasatan dan kemudian dibebaskan dengan jaminan polis.

"Wanita itu disoal siasat di Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur bagi membantu siasatan mengenai artikel yang menghina Nabi Muhammad SAW," katanya ketika dihubungi Bernama.

Ismail berkata siasatan masih pada peringkat awal dan tiada individu lain dipanggil untuk memberi keterangan setakat ini.

"Wanita yang berasal dari Kedah itu disiasat di bawah Seksyen 4 Akta Hasutan," katanya yang enggan mengulas lanjut isu terbabit.

Sementara itu, Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) hari ini membuat laporan polis terhadap penulis blog itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul di sini.

Presidennya Amir Amsaa Alla Pitchay mendesak polis agar mengambil tindakan terhadap penulis blog itu supaya menjaga sensitiviti penduduk yang beragama Islam di negara ini. -- BERNAMA

No comments:

Post a Comment