30 August 2008

Hasrat tukar kerajaan 16 Sept | BN resah dan tidak tidur lena

Hasrat tukar kerajaan 16 Sept sukar jadi kenyataan - Ku Li

KOTA BHARU 30 Ogos — Anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah berkata hasrat Pakatan Rakyat (PR) untuk membentuk kerajaan pada 16 September ini sukar untuk menjadi kenyataan.

Menurut beliau, persefahaman dalam parti yang berada di bawah pakatan itu — PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) — dilihat masih belum jitu.

“Saya tak yakin itu akan berlaku... kita lihat tak ada kesungguhan dalam pakatan itu, kalau satu pihak (pun) tak boleh beri persetujuan (dalam beberapa perkara)..(saya tidak nampak) bagaimana cadangan itu dapat menjadi kenyataan,” katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Forum Sambutan Merdeka:Pelaksanaan Undang-undang Fasal 152 dan Fasal 153” dengan tema Memperkasakan Perlembagaan Negara anjuran Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) di sini hari ini.

Tengku Razaleigh yang merupakan penaung MTRK, sebelum itu menyampaikan ucaptama bertajuk Mempertahankan Asas dan Teras Kedaulatan dan Ketahanan Rakyat dan Negara Pelbagai Kaum.

Mengulas bajet 2009 yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam, Tengku Razaleigh berkata ia menampakkan usaha kerajaan dalam membantu meringankan beban golongan yang memerlukan dan golongan berpendapatan rendah.

Bagaimanapun, katanya, kedudukan ekonomi negara ekoran kemelesetan ekonomi dunia perlu diberi perhatian.

— BERNAMA

No comments:

Post a Comment