29 July 2008

Lawanlah Anwar di Kulim jika Ezam anak jantan



Anwar: Semuanya 'beres' di Kulim

Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin beliau akan menang di kerusi parlimen Kulim-Bandar Baharu apabila bertanding di situ jika ia diisytiharkan kosong oleh mahkamah bulan depan.

"Tidak timbul, sama ada pilihanraya kecil atau besar (umum), jika dijalankan secara adil, semuanya akan beres," kata penasihat PKR dalam sidang media pagi ini.

"Kulim dekat dengan kampung asal saya (Cheruk To'kun), daripada maklum balas yang saya terima, respons (pengundi) itu baik."

Tambahnya, tiga parti dalam Pakatan Rakyat telah memberikan komitmen penuh untuk membantunya dalam pilihanraya kecil nanti.

Beliau telah menimbang sama ada bertanding di Bandar Tun Razak yang kini dimenangi oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, yang juga menteri besar Selangor, atau Kulim-Bandar Baharu.

"Keputusan akhirnya, saya memilih (bertanding di) Kulim," katanya.

Mahkamah akan mendengar petisyen pilihanraya calon BN Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir bulan depan.

Pada pilihanraya umum 8 Mac, calon PKR Zulkifli Noordin memenangi dengan majoriti 5,583 – beliau memperolehi 22,255, manakala Aziz pula sebanyak 16,672.

Kulim-Bandar Baharu mempunyai 67.93% pemilih Melayu, 21.13% Cina dan 11.48% India daripada jumlah keseluruhan 51,444 orang.

www.malaysiakini.com

No comments:

Post a Comment