28 June 2008

Polis tidak berani tahan Shamsul Iskandar?

6 ditahan protes harga minyak

Polis menahan enam orang peserta program berjalan secara aman membantah kenaikan harga minyak di ibu negara hari ini.

Mereka yang memakai baju berwarna merah, berjalan dari beberapa lokasi di Kuala Lumpur menuju ke kompleks membeli belah Sogo mulai jam 3 petang tadi.

Kira-kira 50 anggota polis termasuk anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) ditugaskan untuk menghalang perarakan tersebut.

Program tersebut dianjurkan oleh Gerakan Rakyat Anti Manipulasi Minyak (Geramm) dan disertai oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK), Pemuda PAS dan DAP.

Ia turut disertai oleh badan-badan bukan kerajaan termasuk Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (Karisma), Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Gerakan Demokratik Belia dan Pelajar Malaysia (Dema), Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (Gamis) dan Youth For Change.

Menurut Harakahdaily, mereka yang ditahan ialah Presiden Ikrar, Mustafa Mansor; Setiausa AMK Pusat, Zulfiqar Ali Arifin; Setiausaha Ikrar, Muhammad Hidhir Khalid; Setiausaha AMK Batu, Norsharizal Abd Razak; ahli Anwar Ibrahim Club (AIC), Mohd Herman Muhammad; dan 'Bob' juga ahli AIC.

Mereka dibawa ke Balai Polis Tun HS Lee untuk disoalsiasat. Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mat Akin turut berada di hadapan balai polis berkenaan.

www.malaysiakini.com

No comments:

Post a Comment