28 June 2008

Kerajaan Selangor tunjuk contoh

Kerajaan Selangor tiada kompromi dalam isu rasuah - Khalid

Kerajaan negeri Selangor memandang serius beberapa dakwaan kejadian salahguna kuasa dan rasuah yang melibatkan pejabat Menteri Besar dan anak syarikat negeri seperti yang dilaporkan akhbar arus perdana.

Bagaimanapun, sebagai sebuah kerajaan yang telus, adil dan bertanggungjawab, kerajaan negeri tidak akan berkompromi dengan mana-mana individu yang terlibat dengan gejala rasuah.

Malah, kerajaan negeri menyeru Badan Pencegah Rasuah (BPR) membuat penyiasatan yang telus dan adil, di samping bersedia memberi kerjasama kepada BPR, tegas Menteri Besar, Tan Sri Dato' Khalid Ibrahim melalui sekretariat akhbarnya, kepada Harakahdaily, hari ini.

Khalid turut mengucapkan terima kasih kepada mana-mana pihak yang tampil memberikan laporan berhubung isu salahguna kuasa dan rasuah.

Sementara itu, Khalid memberi jaminan bahawa segala siasatan yang dilakukan pejabat Menteri Besar dan BPR yang melibatkan bekas pegawai kanannya, Yahya Sahri akan dibuat secara telus dan adil.

Khalid yang juga Pengerusi Perhubungan KeADILan Selangor mengucapkan penghargaan kepada Yahya atas sumbangan beliau terhadap parti dan diberi peranan dalam parti.

Sebelum itu, dalam mesyuarat perhubungan negeri bersama semua ketua bahagian parti yang diadakan kelmarin, semua ketua bahagian menyatakan sokongan penuh kepada Khalid dalam menjalankan agenda kerajaan negeri bagi merakyatkan ekonomi Selangor.

www.harakahdaily.net

No comments:

Post a Comment