28 May 2008

Badrul Hisham Nafi Sertai Umno

Badrul nafi hasrat sertai Umno, seru kerja keras demi realisasikan agenda rakyat

KUALA LUMPUR, 28 Mei, (SK) - Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) KeADILan, Badrul Hisham Shaharin menafikan mempunyai hasrat untuk menyertai Umno dan menolak untuk dikaitan dengan kemasukan Pengerusi Gerak, Ezam Mohd Nor ke dalam Umno.

Mengenai laporan media yang melaporkan pertemuan dengan Ezam, Badrul berkata beliau memang kerap bertemu dengan Ezam walau bagaimanapun kebanyakan pertemuan hanyalah membincangkan secara serius mengenai masa depan Gerak, iaitu sebuah gerakan muda yang memfokuskan usaha pembenterasan rasuah dan pemerkasaan demokrasi.

“Gerak telah diserahkan kepada sekumpulan anak muda untuk mengekalkan sikap non partisan demi matlamat kelahiranya yang lebih besar,” katanya dalam kenyataan medianya.

Katanya lagi, sebelum ini beliau telah mengelak untuk memberikan komen kerana melihat perkembangan Ezam yang sememangnya sudah setahun lebih keluar parti tidak perlu diperbesarkan.

“Saya tidak mahu terperangkap untuk memberi komen dalam peristiwa yang kurang penting. Saya selaku MPT yang di pilih melalui pertandingan parti tidak akan sekali kali mengkhianati mandat yang diberikan kepada saya oleh perwakilan parti,” katanya.

Badrul juga percaya bahawa ahli-ahli MPT yang lain secara serius dan bersungguh-sungguh mempersiapkan KeADILan dan Pakatan yang berada di peringkat akhir untuk mengambil alih kerajaan pusat.

“Saya menyeru seluruh pimpinan, ahli parti dan aktivis reformasi terus bekerja keras demi merialisasikan agenda pemerkasaan kedaulatan rakyat” katanya lagi.

Sambil menyatakan bahawa Ezam masih lagi teman kepada beliau, beliau turut menasihati agar Ezam tidak ‘hayut’ dalam Umno serta menafikan beliau telah dipujuk untuk menyertai Umno.

“Saya juga menafikan bahawa Ezam ada memujuk saya memasuki Umno dan jauh lagi menawarkan habuan untuk saya memasuki Umno atau keluar keADILan,” menurutnya lagi.

www.suarakeadilan.com

No comments:

Post a Comment