30 March 2008

Khir Toyo Ada Hati Menjadi Bloggers

Mohon Cadangan Sahabat Bloggers

Terima kasih kepada semua sahabat-sahabat dan bloggers sekelian. Saya telah membaca semua komen yang telah diberikan. Memanglah sebahagiannya melukakan hati saya tetapi saya tabah menerima pandangan tersebut. Saya juga menerima kata-kata galakan untuk terus berjuang menghadapi cabaran masa depan. Saya akan teruskan perjuangan ini selagi agama, bangsa dan negara saya belum mencapai tahap kemajuan seperti yang kita cita-citakan bersama.

Jatuh bangun dalam politik adalah perkara biasa. Saya telah melengkapkan sebuah kitaran hidup. Pengalaman dari seorang anak desa yang tidak punya apa-apa; kemudiannya memimpin negeri dan membuat sedikit jasa. Dan hari ini saya kembali seperti dulu. Pengalaman ini pasti akan mematangkan saya menjadi orang yang lebih berfikiran terbuka dan memahami kehendak rakyat.

Sekarang kita berada dalam keadaan tidak menentu (uncertainty). Menyalahkan atau menuding jari tidak memberi sebarang makna. Yang saya perlukan sekarang ialah cadangan-cadangan bagaimana untuk kita menggariskan haluan masa depan yang lebih konkrit untuk memastikan negara ini tidak terjerumus dalam kancah yang akan menghancurkan Wawasan 2020.

Pandangan sahabat-sahabat dan bloggers amat saya perlukan. Apa yang sebenarnya kita boleh lakukan dalam jangka waktu yang pendek dan jangka waktu yang panjang dalam menangani tuntutan-tuntutan semua kaum dalam negara kita? Saya mohon pandangan saudara-saudari.

http://drkhir.blogspot.com

No comments:

Post a Comment