28 February 2008

Husam janji dedah langkah sulit BN tawan Kelantan

BEBERAPA hari lagi, EXCO kanan Kerajaan PAS Kelantan, Datuk Husam Musa berjanji beliau akan membuat pendedahan mengenai langkah sulit BN yang diketuai oleh Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin untuk menawan Kelantan dalam pilihanraya akan datang. "Saya mengikuti semua pergerakan sulit beliau. Tapi keselamatan kita, intelligent kita bergerak sepenuhnya. So 90 peratus ni ada dalam pengetahuan saya," kata Husam.

Sebelum itu, Husam memberitahu, sokongan pengundi kepada PAS di Kelantan seperti tahun 1999. Menurut Exco Kanan Kerajaan Kelantan itu, sokongan yang diterima oleh PAS menyebabkan di sesetengah tempat di negeri itu tiada pos Umno dan jika ada hanya pos kosong tanpa jentera.

"Kita boleh rasa mood itu, sambutan itu, kedai kopi baik, surau baik. Saya dah pusing DUN Salor bila secara rasmi saya jadi calon di situ, ada pemimpin tempatan UMNO yang berjumpa dan bersama dengan kita sama ada secara sembunyi atau secara terbuka, jadi di seluruh negeri Kelantan mood kebangkitan ini lebih kurang sama pada tahun 1999. Sesetengah tempat tak ada pos UMNO, bendera atau pergerakan malam yang menunjukkan pos itu hidup," kata beliau.

Namun, ketika ditanya KLpos.com apakah itu berhenti usaha menawan Kelantan oleh BN akan gagal, kata Husam, "Saya tak boleh kata begitu, nanti dekat pilihanraya saya akan umumkan apakah langkah-langkah sulit yang telah di ambil Khairy untuk menawan Kelantan,"

"Saya mengikuti semua pergerakan sulit beliau. Tapi keselamatan kita, intelligent kita bergerak sepenuhnya. So 90 peratus ni ada dalam pengetahuan saya," katanya.

Sebelum ini, media melaporkan Pemuda BN merancang membawa pulang lebih 20 ribu pengundi menggunakan 500 buah bas dari Kuala Lumpur ke Kelantan.

Ketika ditanya, apakah langkah sulit tersebut dibenarkan oleh undang-undang, kata Husam, "Tak boleh umum sekarang, (tapi) salah disisi undang-undang.

- http://klpos.com

No comments:

Post a Comment