19 May 2019

Siti Kharina kenal suspek

KETUA Jururawat Hospital Serdang, Siti Kharina Mohd Kamarudin, 40, yang mati dibunuh di kondominium di Cyberjaya, Khamis lalu, mengenali suspek warga Nigeria sejak Januari lalu selepas berkenalan melalui media sosial.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, suspek berusia 30 tahun pernah bertemu dengan mangsa di unit kondominium berkenaan.

“Menerusi siasatan dijalankan, pemilik kondominium berkenaan menyewakan rumah terbabit kepada Siti Kharina sejak awal tahun ini.

“Mangsa pernah bertemu suspek beberapa kali sejak Januari lalu di kediaman berkenaan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Fadzil berkata, siasatan lanjut mendapati suspek juga tinggal di negara ini secara haram selepas permitnya tamat tempoh.

Katanya, polis kini sedang membuat semakan dengan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) bagi mengenal pasti sama ada dua lagi suspek yang ditahan membabitkan seorang lelaki Pakistan dan seorang wanita Nigeria mempunyai dokumen sah untuk tinggal di negara ini.

“Buat masa ini juga, polis sedang menyiasat jika ketiga-tiga suspek ini turut terbabit dengan kegiatan jenayah lain seperti Love Scam, Macau Scam atau kes penipuan lain termasuk dadah," katanya.

Beliau berkata, laporan bedah siasatan dijalankan Hospital Serdang mendapati punca kematian mangsa akibat kesan kelar menggunakan objek tajam pada bahagian leher mangsa.

Malah, beliau turut menolak kemungkinan mangsa dirogol terlebih dulu sebelum dibunuh.

“Laporan bedah siasat dikeluarkan Hospital Serdang tidak menyatakan mangsa dirogol namun menyatakan kematian mangsa akibat kelar pada bahagian leher,” katanya.

Siti Kharina dilaporkan hilang sejak 8 Mei lalu sebelum mayatnya di temui di unit kondominium di Cyberjaya, Khamis lalu.

Mayatnya ditemui selepas pemilik rumah melihat kesan darah mengalir keluar dari bawah pintu.

Susulan itu, polis menahan tiga individu membabitkan seorang lelaki dan wanita Nigeria serta seorang lelaki Pakistan. - Mymetro

No comments:

Post a Comment