06 December 2015

PAP Malaysia sasar bertanding semua kerusi Parlimen dalam PRU

Zulkifli Mohd Noor (kanan) berkata partinya bersedia untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak jika mereka dipilih duduk didalam kerusi minoriti. Foto TRP/ Fernando Fong
Presiden Parti Alternatif Malaysia (PAP Malaysia) dan bekas Naib Pengerusi DAP, Zulkifli Mohd Noor berkata, parti itu akan bertanding di semua kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Beliau berkata, perkara ini tidak mustahil dengan adanya sokongan daripada rakyat, sepertimana PAP telah berjanji untuk menjadikan rakyat sebagai bos.

“Kami bergerak sendiri, rakyat adalah sekutu kami, rakyat adalah bos, rakyat adalah ‘tuhan’.

“Selama 13 bulan dan 15 hari, saya telah mencari ke seluruh negara untuk orang ramai menyertai parti itu dan berjuang dalam pilihan raya, dan kami berada di sini untuk menawarkan platform bagi golongan muda berusia antara 18 dan 35.

“Kami mahu menawan Putrajaya, kami akan bertanding di semua 222 kerusi parlimen dan lebih 500 kerusi Dewan Undangan Negeri, kami bukan kuasa ketiga, kami akan menjadi kuasa utama,” katanya pada sidang media selepas pelancaran rasmi PAP hari ini.

Beliau berkata, bahawa percalonan PAP akan menjadi seperti ‘rojak’ dengan campuran dari golongan muda dan golongan profesional.

“Kami menawarkan rojak untuk anda semua, anda mungkin tidak suka dengan namanya tetapi anda akan suka rojak itu,” katanya.

Beliau mengulangi bahawa PAP tidak akan membentuk kerjasama dengan Barisan Nasional dan Pakatan Harapan, tetapi pada masa yang sama juga tidak akan menentang mereka.

Tambah Zulkifli, partinya bersedia untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak jika mereka dipilih duduk didalam kerusi minoriti.

“Kami akan bergerak sendiri, rakyat akan menjadi sekutu kami.

“Kami tiada isu dengan Barisan atau Pakatan, tetapi kami akan bersuara menentang kedua-dua pihak jika mereka melakukan sesuatu yang salah,” katanya.

Pada masa yang sama, beliau juga membidas bekas partinya, yang menyifatkan kaum Cina di dalam DAP sebagai rakyat Malaysia yang paling teruk.

“DAP telah meracuni fikiran kaum Cina di Malaysia untuk membenci negara dan perlembagaan, serta mengkritik apa sahaja kebaikan yang kerajaan sedang cuba lakukan.

“Kami akan membawa agenda Bumiputera dan kami akan mendapat sokongan daripada orang Cina juga,” katanya.

Ingin menambah sesuatu pada laporan ini? Sila maklumkan melalui komen di bawah. - TRPost

No comments:

Post a Comment