24 November 2015

Datuk Hamidah dipecat dari Umno

KUALA LUMPUR - Ketua Wanita Umno Bahagian Gopeng, Datuk Hamidah Osman diumum dipecat daripada keahlian dan jawatan dari parti Umno.

Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan itu dibuat sebulat suara oleh barisan ahli mesyuarat Majlis Tertinggi Umno pada hari ini.

"Dalam soal disiplin parti, Majlis Tertinggi sebulat suara memecat (Datuk) Hamidah Osman daripada keahlian kerana pelanggaran disiplin.

“Perkara lain ada dibincang, tetapi tidak ada ambil keputusan,” katanya dalam sidang media selepas mesyuarat itu selesai," kata Najib pada sidang media selepas selesai Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno.

Hamidah sebelum ini lantang mengkritik pentadbiran Najib dan mendesak Perdana Menteri meletak jawatan, selain mempersoalkan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

[ARTIKEL BERKAITAN: Minta Najib letak jawatan, Hamidah sedia tindakan]

Mengulas lanjut mengenai lokasi mesyuarat, Najib berkata, perkara itu disebabkan Dewan Rakyat masih bersidang.

Sementara itu, Najib berkata, barisan ahli mesyuarat turut membincangkan perjalanan Perhimpunan Agung Umno yang akan berlangsung pada 8 Disember hingga 12 Disember depan.

Menurut Najib, Persidangan Wanita Umno, Puteri Umno dan Pemuda Umno pada Perhimpunan Agung Umno nanti akan dirasmikan oleh ketua sayap masing-masing.

"Ini adalah cadangan oleh sayap masing-masing dan majlis memutuskan untuk menghormati kehendak mereka," katanya lagi. - SH

No comments:

Post a Comment