LagiBerita
Sinar Harian | Malaysiakini | CariGold | Utusan | Mstar | BHarian | HMetro | Kosmo | Astro Awani | Harakahdaily | Bernama | Malaysian Digest | Keadilan | Mynewshub | SemasaPost (V) | Malaysiakini (Vid) | MediaRakyat (Vid) | Google | E-mail | Video | Blogger
eXTReMe Tracker

23 July 2015

Mustafa minta GHB jangan terperangkap dengan agenda DAP

Admin | 10:13 AM |
Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Mustafa Ali menyatakan kesediaanya memberi penerangan kepada anggota Gerakan Harapan Baru (GHB) berhubung agenda politik DAP, lapor Sinar Harian.
Bekas setiausaha agung PAS itu berkata, amaran diberikan kepada GHB supaya mereka tidak terperangkap dengan agenda DAP memandangkan segelintir mereka dilihat sudah menjadi "burung kakak tua" mengikut gaya politik parti sekular itu.

Menurut Mustafa, beliau bimbang pemimpin GHB akan meninggalkan agenda hudud apabila bersama DAP yang jelas menolak pelaksanaan undang-undang Islam tersebut.

"Yang menjadi pertikaian antara PAS dan DAP ialah hudud. DAP kata, anda hendak bersama dengan kita tinggal hudud sebab DAP merasakan dia boleh menguasai pengundi Cina sekarang.

"Mereka ini hendak menang pilihan raya memerlukan undi Cina sebab dia punya matlamat jangka pendek hendak menang pilihan raya," katanya seperti dilaporkan Sinar Harian.

Mustafa turut mengingatkan GHB supaya mempertimbangkan semula dan berfikir dengan sebaik-baiknya keputusan menubuhkan parti baharu.

"Sebab itu saya minta mereka fikir panjang dan buat perhitungan yang benar-benar matang dalam mengambil tindakan yang mereka hendak buat," katanya.

Pada masa sama, beliau turut menolak desakan segelintir pemimpin PAS yang meminta ahli kumpulan GHB meletak jawatan sebagai wakil rakyat kerana beranggapan mereka sepatutnya diberi peluang.

Bagaimanapun, beliau berkata sekiranya pemimpin tersebut menyertai parti baharu, secara rasminya keahlian mereka dalam PAS akan terbatal.

"Kalau sudah keluar PAS tubuh parti baharu dan lawan PAS, saya juga akan lawan mereka," katanya.  - TMI

PAS sendiri sudah terperangkap dengan agenda UmnoBN.

4 comments :

  1. Stopa.tak payahlah kau nasihat kan GHB ,mereka semau ada p[engalaman dalam politik ,kau tu aje yang perlu memukirkan apakh diri kau masih diperlukan oleh masyrakat ramai atau hanya segelintir pminpin Pas.muhasabahlah stopa.woi

    ReplyDelete
  2. agenda DAP tu apa?

    cuba cita dgn sejelas2nya dgn bukti

    tk habis2 takutkan DAP mengalahkan takut hantu
    lepas tu ajak semua org melayu islam takutkan DAP

    bangsa apa perangai mcm ni ketika memerintah negara
    takutkan bangsa lain yg tk perintah negara.

    memalukan bangsa je

    kalau DAP ada agenda jahat, mari kita dekati DAP
    jgn jauhkan diri darinya lepas tu momok menyalak
    dari jauh

    ketika DAP bersama PR dan PAS hari tu kenapa
    tak setelkan masalah agenda DAP? kenapa tak
    bincang sesama PR dan bicarakan DAP secara tertutup

    RAKYAT NK TAHU APA AGENDA JAHAT DAP DGN BUKTI

    JGN GUNAKAN SENTIMEN BANGSA UTK BUAT ZALIM

    ReplyDelete
  3. SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. tqvm

      sgt tepat apa yg disenaraikan oleh Ayahanda Kulop di atas ini

      hadi sgt memalukan..

      Delete