23 January 2014

Isu cerai: Izzah, suami kecewa, terganggu


SHAH ALAM - Susulan tersebarnya desas desus Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar menuntut cerai daripada suaminya, pasangan itu telah menyifatkan perkara itu sebagai gangguan kepada kehidupan peribadi dan rumah tangga keluarga itu.

Menurutnya kenyataan media yang dihantar Nurul Izzah bersama pasangannya Raja Ahmad Shahrir Raja Salim berkata, "gangguan" tersebut menyedihkan.

"Kami amat sedih dengan cubaan gangguan yang menyentuh perkara peribadi kami apabila kami gigih berusaha untuk memastikan kelangsungan perkahwinan ini.

"Keluarga kami menjadi keutamaan," katanya.

Terbaru, media melaporkan, desas desus mengenai tuntutan cerai fasakh pada hujung tahun lepas itu telah tersebar di media sosial.

Dalam perkembangan sama, media juga melaporkan mempunyai rekod perkara itu di Mahkamah Syariah, Jalan Duta dan turut disahkan pegawai mahkamah tersebut.

Selain itu,  Nurul Izzah dan Raja Ahmad Shahrir  juga memohon semua pihak memberi ruangan kepada  mereka untuk membetulkan kembali keadaan perkahwinan itu.

"Kami ucapkan terima kasih kepada semua yang melahirkan keprihatinan, dan kami memohon semua pihak agar diberikan ruang peribadi pada waktu-waktu ini," kata pasangan itu lagi. - SH

Kes fasakh Nurul Izzah disebut semula 18 Februari

KUALA LUMPUR 23 Jan. - Permohonan tuntutan bercerai secara fasakh oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar terhadap suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim akan disebut semula di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur pada 18 Februari ini.
Beliau yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 52 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam 1984, kira-kira dua minggu lalu.
Kes itu telah disebut kali pertama di hadapan Hakim Syarie, Ab. Malek Awang kelmarin - UTUSAN ONLINE

Bertambah pening Anwar.

No comments:

Post a Comment