29 April 2013

'Amma, Zul Noordin sudah marupiravi'

Calon "Sahabat BN" untuk kerusi Shah Alam Datuk Zulkifli Noordin percaya beliau kini "lahir semula" selepas dipilih bersama-sama gabungan itu setelah berpisah dengan pembangkang pada 2010.

"Ini suatu marupiravi (perkataan Tamil bermaksud kelahiran semula) untuk saya," katanya dalam ceramah yang dihadiri kira-kira 300 anggota MIC di Shah Alam semalam.

Zulkifli yang mencetuskan kontroversi melalui rakaman video YouTube yang didakwa menghina agama Hindu malam itu nampaknya mempersiapkan dirinya dengan kebolehan menggunakan perkataan-perkataan Tamil bagi mengambil hati pengundi India.

Golongan itu mewakili 14 peratus daripada 100,076 pengundi di Shah Alam.

azlanMenjelaskan kontroversi itu, Zulkifli berkata, video lama ketika beliau masih seorang pemimpin pembangkang itu membuktikan indoktrinasi kebencian dalam PAS dan Pakatan Rakyat

"Ini apa yang mereka ajar. Mereka ajar Melayu untuk membenci Cina dan India, atau sebaliknya," katanya.

Zulkifli juga menggunakan beberapa perkataan Tamil dalam ucapannyPaa seperti amma (ibu) dan appa (ayah) untuk berinteraksi kepada hadirin.

Parlimen Shah Alam mempunyai 14 peratus pengundi India, di samping 69 peratus Melayu dan 15 peratus India.

Dalam pilihan raya umum lepas, calon PAS Khalid Samad merampasnya daripada calon Umno Abdul Aziz Shamsuddin dengan majoriti 9,314.

Khalid mendapat 33,356 undi manakala Abdul Aziz mendapat 24,042 undi. - Mkini

Zul sekarang ni wakil Umno atau MIC.