17 August 2012

Pelukis pelan tak sempat bertunang

Keadaan kereta Perodua Kancil yang remuk teruk akibat 
kemalangan petang kelmari.

IPOH - Kemalangan yang meragut nyawa seorang pelukis pelan, Mohd Hazlailee Mahmad, 23 di Kilometer 374.5 Lebuh Raya Utara Selatan, dekat Slim River, menghala arah selatan, petang kelmarin, sekali gus menguburkan impian mengikat tali pertunangan dengan gadis pilihannya pada hujung tahun ini.

Bakal tunangan mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Shila, 20-an, masih terkejut dengan kejadian itu dan memaklumkan kali terakhir dia menghubungi mangsa, sekitar jam 6 petang, kelmarin.

Menurut Shima, dia telah menghubungi mangsa ketika itu dan meminta mangsa menunggunya di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Sungai Buloh, Selangor pada jam 7 malam untuk menghantarnya pulang ke rumah.

“Saya menghubunginya berulang kali sebaik tiba di R&R Sungai Buluh, namun gagal sehinggalah panggilan saya dijawab seorang kakitangan ambulans yang memaklumkan kejadian berkenaan.

“Saya berkejar ke Hospital Slim River. Luluh dan terkilan hati saya kerana setibanya saya di hospital berkenaan, Mohd Hazlailee telah menghembuskan nafas terakhir,” katanya.

Menurutnya, dia terkilan kerana kekasihnya itu pernah berjanji untuk membawanya membeli belah di Kuala Lumpur sebelum pulang beraya ke rumah ibu bapanya di Pasir Mas, Kelantan.

“Kami sudah mengatur rancangan untuk mengikat tali pertunangan hujung tahun ini. Malangnya hasrat itu terkubur,” katanya.

Sementara itu, Ketua PolisOthman Nayan memaklumkan, kejadian berlaku pada jam 6.30 petang dan mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Laksamana, Batu Caves, Selangor selepas menyiapkan tugasan di Pulau Pinang.

Menurutnya, mangsa memandu kereta jenis Perodua Kancil yang dinaiki bersama seorang rakan, Mohd Jamadil Awal Mat Isa, 23 (duduk di tempat duduk penumpang bahagian hadapan).

“Kereta yang dipandu mangsa dipercayai terbabas ketika cuba mengelak sebuah kereta mewah di hadapannya, sebelum melanggar pembahagi jalan, menyebabkan kereta berkenaan terbalik.

“Kejadian berlaku dalam keadaan hujan lebat dan mangsa meninggal di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala,” katanya.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Slim River untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga, manakala Mohd Jamadil Awal turut dirawat di hospital sama kerana mengalami kecederaan kecil. - SH