28 April 2012

Tangkal Geng Buyong tak menjadi

KUALA LUMPUR – Dua lagi anggota Geng Buyong yang menjadi buruan kerana bermaharajalela melakukan jenayah di Kelantan ditembak mati di hadapan sebuah bank di Taman Datuk Ahmad Razali di Ampang malam kelmarin.


Dalam kejadian pada pukul 10.30 malam itu, dua suspek yang terbunuh ialah Mohd. Hazwan Mat Buni dan Mohd. Nasrul Fadil Mat Nasir, kedua-duanya berusia lingkungan 20-an.

Semasa pemeriksaan dibuat ke atas mayat Nasrul, suspek didapati memakai beberapa tangkal di leher dan jari dipercayai bagi mengelak dicekup atau ditembak mati.

Dengan kematian dua penjenayah itu, seramai empat penjenayah Geng Buyong daripada 10 anggotanya telah ditembak mati. Sebelum ini, polis menembak mati dua anggota penjenayah itu di hotel bajet Kencana Lodge di Jalan Sri Cemerlang, Kota Bharu, Kelantan pada 18 April lalu.

Dua suspek itu ialah Elezulhelmie Ilias, 24, yang dikenali sebagai Emi Lias dan rakannya, Ahmad Izzudin Che Deraman, 24, yang dipanggil Din Billion.

Berikutan kejayaan menumpaskan Mohd. Hazwan dan Mohd. Nasrul itu, polis memburu enam lagi anggota Geng Buyong termasuk ketuanya yang dikenali sebagai Buyong atau nama sebenarnya Nor Tarmimi Md. Salleh, 29. - Kosmo

* Tak beri mereka taubat di penjara?

No comments:

Post a Comment