25 March 2012

Cuepacs: Nama anggota suruhanjaya diumumkan sebelum 31 Mac

KOTA BAHARU, 25 Mac — Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman berkata kongres itu mahu kerajaan mengumumkan individu yang akan menganggotai suruhanjaya selewat-lewatnya pada hujung bulan ini.

Dipetik Bernama Online, Omar berkata “Kita mahu tahu siapa pengerusi suruhanjaya dan siapa lagi di pihak kerajaan yang berada dalam suruhanjaya itu kerana sehingga kini kita tidak mendapat sebarang maklumat".

“Sebab itu kita berharap kerajaan dapat mengumumkan nama-nama anggota suruhanjaya ini selewat-lewatnya sebelum 31 Mac ini,” beliau telah berkata selepas seminar Pengurusan Kewangan Penjawat Awam serta Taklimat Penambahbaikan Sistem Saraan Malaysia pada hari ini.

Seminar itu telah dirasmikan oleh Datuk Seri Mustapa Mohamed, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

Omar berkata bahawa Cuepacs telah bersetuju untuk meletakkan sembilan pegawainya menganggotai suruhanjaya berkenaan yang mampu memberikan cadangan dan pendapat bagi penambahbaikan penjawat awam itu.

Beliau menambah bahawa draf mengenai SSM yang ditambah baik itu akan diperiksa dengan teliti di peringkat akhir sebelum diserahkan kepada 1.4 juta penjawat awam seluruh negara secepat mungkin supaya masalah seperti yang berlaku dalam SBPA sehingga ada penjawat awam yang tidak tahu langsung dalam perkara itu tidak akan timbul lagi. - TMI

No comments:

Post a Comment