23 May 2011

Ibu trauma diganggu ah long


JOHOR BAHRU – Seorang ibu tunggal kini hidup dalam ketakutan selepas rumahnya di Taman Ungku Tun Aminah, Skudai di sini disimbah cat dipercayai dilakukan oleh sekumpulan ah long kelmarin.

Mangsa, Dieh Hua Ing, 54, mengaku sejak insiden tersebut dia trauma dan bimbang akan terus menjadi mangsa ah long meskipun dia tidak pernah meminjam wang dengan mana-mana pihak sebelum ini.

Menurutnya, kejadian tersebut disedari jirannya yang melihat dua lelaki menaiki kereta melempar cat merah ke rumah mangsa kira-kira pukul 1 petang kelmarin. Ketika kejadian, mangsa bersama anak perempuannya yang berusia 16 tahun tiada di rumah.

“Saya memang tidak pernah berhutang dengan mana-mana pihak terutama ah long tetapi saya tidak tahu mengapa rumah saya menjadi sasaran mereka.

“Mungkin mereka tersalah rumah tetapi saya tetap bimbang memandangkan saya hanya tinggal berdua bersama anak perempuan yang masih bersekolah,” katanya kepada pemberita di rumahnya semalam. - Kosmo

No comments:

Post a Comment