27 March 2011

Tolonglah ambil tindakan!

TAK ada cerita gempak ke minggu ni, Joyah? Eh, siapa cakap tak ada malah cerita paling panas dan sensasi yang Joyah nak kongsi ni.

Kisah seorang pelakon baru yang penuh bangga pakai baju sampai nak terkeluar sebahagian buah dadanya.

Joyah sebenarnya tak berminat langsung nak tulis nama dia di kolum Joyah ni pasal Joyah tak kenal pun dia. Entah dari ceruk mana dia datang, alih-alih cari publisiti murah berpakaian seksi.

Sebab itu Joyah minta abang grafik Pancaindera yang kacak hanya tunjukkan wajah pelakon itu sahaja dan bukan bahagian “aset” yang tersembul keluar itu agar tidak ditatap oleh pembaca bawah umur atau terlebih umur.

Satu hal yang kelakar selepas isu pakaiannya menjadi kontroversi apabila jawapan yang diberikan pelakon ni sangat tak logik.

“Saya memohon maaf kepada yang tidak menyenangi apabila melihat saya berpakaian seperti ini. Saya tidak sempat mencuba terlebih dahulu pakaian ini kerana baru mendapatnya daripada pereka fesyen pada pagi tadi.”

Helo cik adik, budak tadika pun tahu membezakan mana satu pakaian terbuka atau sopan walaupun setakat tengok dan belum mencubanya.

Bagi Joyah senang saja, kerana ada satu dua pelakon berkelakuan tak senonoh macam nilah yang menyebabkan bidang seni terus dipandang hina dan dipanggil kelas ketiga.

Cuma Joyah dok pelik pihak berkuasa tak nak ambil tindakan ke dengan gejala artis wanita yang semakin berani pakai baju yang tersembul sana sini. Kain di bawah pula mesti singkat sampai ke paha.

Setakat asyik bagi amaran berbuih-buih, baik tak payahlah. Memang patutlah segelintir artis wanita di negara ni tak takut pun nak seksi tak bertempat.

Apa nak takut? Kalau pakai pun bukan mereka kena gam ke atau dipanggil mana-mana pihak berkuasa untuk diberi kaunseling. Setuju tak? - Utusan

No comments:

Post a Comment