26 March 2011

Bawa geng pukul tauke pusat snuker


SELAYANG: Seorang lelaki yang ingin meminta hutang RM20 daripada dua lelaki membawa padah apabila dia dan isteri dibelasah rakan itu menggunakan parang, buluh dan cota di Pusat Snuker Taman Selayang Baru, di sini, malam kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 9.30 malam menyebabkan mangsa, Muhammad Faizul Fadarshah, 26, cedera di lengan kiri akibat ditetak dan menerima lima jahitan di kepala manakala, isterinya, Fatimah Che Kathbudeen, 21, cedera di tangan.

Kejadian berlaku di pusat snuker yang juga milik pasangan itu selepas mangsa meminta hutang RM20 daripada dua lelaki itu.

“Saya minta wang itu kerana mereka selalu berhutang dan merosakkan barangan snuker dalam premis saya.

“Pada mulanya mereka tidak mahu membayar hutang berkenaan kerana tiada wang, tetapi selepas berbincang, mereka meminta diri untuk pulang mengambil duit sebelum muncul 10 minit kemudian bersama kira-kira 15 lelaki lain,” katanya ketika ditemui di Hospital Selayang, di sini, semalam.

Menurutnya, kumpulan itu kemudian terus menyerang mangsa bertubi-tubi.

Katanya, dia dan isteri cuba melawan namun tidak berdaya apabila mereka menggunakan pelbagai senjata berbahaya.

Sementara itu, Ketua Polis Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan kes berkenaan dan siasatan lanjut sedang dijalankan. “Pelanggan lain tidak berani membantu kerana mereka begitu agresif memukul kami.

“Saya kemudian dibantu rakan dihantar ke Hospital Selayang untuk rawatan lanjut sebelum ditempatkan di wad,” katanya.

Muhammad Faizul berkata, isterinya turut membuat laporan di Balai Polis Gombak berhubung kejadian itu.

Sementara itu, Ketua Polis Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan kes berkenaan dan siasatan lanjut sedang dijalankan. - myMetro

* Penjenayah semakin berani...

No comments:

Post a Comment