29 January 2011

Kementerian akan ambil tindakan

LABIS – Kementerian Pelajaran Malaysia akan mengambil tindakan tatatertib terhadap Maarof Abd. Mutalib yang juga suami calon Pas, Normala Sudirman jika guru Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tenang Stesen itu dipercayai menipu untuk mendapatkan sijil cuti sakit (MC) selama 21 hari.

Menterinya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kementerian akan menyiasat dan mendapatkan laporan daripada pelbagai pihak termasuk pengetua SMK Tenang Stesen sendiri.

“Kementerian akan siasat sama ada cuti yang diberikan itu berasas atau dia telah memberi kenyataan yang tidak betul untuk mendapatkan cuti.

“Dia sebagai seorang guru sepatutnya amanah dan tidak boleh salah guna hak untuk mendapat cuti dan memberi perakuan yang bohong.

“Kami difahamkan jumlah MC yang diambil banyak dan jika benar sakit, dia sepatutnya sudah terlantar tetapi dia dilihat berdiri tegak meredah kawasan Tenang untuk membantu isterinya berkempen,” kata Muhyiddin pada sidang akhbar selepas menghadiri Program Permuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Kawasan Labis di SMK Kamarul Ariffin di sini semalam. - Kosmo

* Suami dizalimi kerana sokong pembangkang. Zalimnya kerajaan Umno ini.

No comments:

Post a Comment