27 December 2010

Mencari kepuasan

KEPUASAN! Itulah yang dapat disimpulkan daripada luahan hati artis-artis yang memiliki dan meminati motosikal berkuasa tinggi ini. Di sebalik bahaya menunggang motosikal berkuasa tinggi, kepuasan yang dicari oleh pencinta sukan permotoran ini tidak kira siapa mereka.

Sudah nama pun artis, pasti di dalam minda kita terbayang mereka menaiki kereta besar yang berjenama, sesuai dengan status mereka.

Mana mungkin mereka mahu berpanas menghadap matahari dengan menaiki kenderaan dua roda. Pasti berjelaga kulit nanti. Belum lagi dihitung dengan kepulan asap yang bakal disedut, sejuk mengharung hujan, serta bahaya di jalan raya, pasti golongan artis akan memilih untuk berkereta yang sudah tentunya lebih selamat.

Namun hakikatnya, ramai artis bukanlah bagai ‘puteri lilin’ seperti yang disangka. Ada antara mereka sanggup berpanas, basah, berjelaga demi hobi ekstrem menunggang motosikal yang boleh dikatakan merbahaya.

Awie, Nabil, Aliff Satar, Fauziah Latiff, Erra Fazira, Linda Onn, Rosyam Nor dan Jaclyn Victor adalah antara nama yang memiliki serta meminati motosikal terutamanya yang berkuasa tinggi.

Demi kepuasan diri di samping menghilangkan tekanan dalam kehidupan seharian, mereka mencari alternatif yang boleh dikatakan ekstrim iaitu dengan menunggang motosikal berkuasa tinggi.

Hits sempat menemuramah beberapa orang artis yang memiliki motosikal berkuasa tinggi sewaktu sidang akhbar Kuala Lumpur Bike Week di Rum Jungle, Kuala Lumpur, baru-baru ini. - Utusan

No comments:

Post a Comment