25 November 2010

2 lelaki Iran ditahan cuba seludup syabu bernilai RM2.1j

SHAH ALAM - Cubaan dua lelaki warga Iran menggunakan kertas karbon untuk mengelakkan dadah jenis syabu bernilai RM2.1 juta dari dikesan mesin pengimbas gagal, akibat gerak geri mereka yang mencurigakan.

Mereka ditahan pihak polis di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang, Ahad lepas selepas tiba melalui penerbangan dari Bahrain kira-kira pukul 6 petang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Selangor ACP Nordin Kadir berkata, kedua-dua suspek yang setiap seorang membawa sebuah bagasi ditahan bila gerak geri mereka mencurigakan.

"Mereka ditahan dan dibawa ke bahagian imbasan bagasi. Pada mulanya didapati tiada barangan mencurigakan dalam kedua-dua bagasi.

"Bagaimanapun selepas melakukan pemeriksaan secara manual, didapati di bahagian bawah pelapik setiap bagasi terdapat dua bungkusan plastik lutsinar berbalut dengan kertas karbon berwarna biru mengandungi dadah disyaki syabu seberat 8.2 kg dan bernilai kira-kira RM2.1 juta,” katanya dalam sidang media di sini hari ini. - Bernama

No comments:

Post a Comment