25 April 2010

RM1,000 Untuk Setiap Warga Emas, Perkhidmatan Wifi Percuma Seluruh Negara Jika Pakatan Rakyat Berkuasa

KUALA KUBU BAHARU 25 Apr - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menggariskan tiga asas utama bagi pentadbiran sebuah kerajaan yang baik iaitu, mendengar suara rakyat, melakukan kerja untuk rakyat dan mengembalikan hak kepada rakyat.

"Sebagai contoh, pentadbiran yang baik, kita lihat negeri Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim. Beliau melunaskan janji untuk meluluskan permohonan tanah kepada rakyat, mewujudkan skim bekalan air percuma dan pelbagai kebajikan yang lain.

"Sekiranya kita memenangi kerusi Parlimen Hulu Selangor, ini bermakna laluan kita ke Putrajaya semakin cerah. Ini adalah azam kita untuk memberikan khidmat bakti kita kepada rakyat Malaysia," kata Guan Eng semasa berucap dihadapan lebih 30,000 penyokong pada ceramah perdana di Stadium Mini Kuala Kubu Baharu semalam.

Beliau turut membayangkan antara program kebajikan utama yang akan dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat sekiranya berjaya menawan Putrajaya adalah pemberian saguhati sebanyak RM1,000 kepada semua warga emas.

Guan Eng mengulas kenyataan Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah yang melaporkan jumlah terkumpul bagi ketirisan wang di dalam pentadbiran kerajaan untuk tahun 2009 berjumlah RM28 bilion.

"Sekiranya wang saguhati tersebut disalurkan kepada warga emas yang berjumlah 2 juta orang dinegara kita, jumlahnya tidak pun mencecah 10 peratus daripada jumlah ketirisan.

"Manakala untuk golongan muda, satu skim perkhidmatan wi-fi percuma diseluruh negara akan dilaksanakan," kata beliau lagi. - SK

* Wifi percuma seluruh negara? Jangan lebihlah Lim, negara maju pun tidak buat macam tu sebab tidak praktikal...

No comments:

Post a Comment