25 April 2010

CheGuBard Diserang Dengan Parang Oleh Penagih Dadah Upahan Umno

SG BUAYA 25 Apr - Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Badrul Hisham Shaharin (CheGuBard) diserang oleh seorang penyokong Barisan Nasional yang membawa sebilah parang selepas beliau melawat pusat pengundian di Felda Sungai Buaya hari ini.

Kejadian berlaku sekitar pukul 12.30 tengahari selepas beliau dan beberapa petugas keluar dari pusat pengundian di tempat tersebut.

"Ketika kami keluar sekumpulan penyokong BN yang menaiki motorsikal menendang pintu kereta dan dan salah seorang mengeluarkan parang ke arah kami. Menurut penduduk di situ penyerang itu adalah penagih dadah.

"Saya berjaya meredakan keadaan tetapi ketika kami mula bergerak semula penyokong BN yang berparang itu menendang pintu belakang menyebabkan salah seorang petugas kami tersepit," CheGuBard menerangkan.

Beliau kesal sikap anggota polis yang tidak mahu menghentikan kenderaan ketika kejadian berlaku.

"Saya terkilan kerana sikap anggota polis yang tidak peduli walaupun kami memberi isyarat meminta pertolongan.

"Malah saya pula ditahan dan pemandu serta penumpang yang tersepit diambil kad pengenalan mereka dan di bawa ke balai polis. Yang peliknya pihak polis tidak pula menahan penyerang tersebut dan kami ada bukti gambar," katanya lagi.

Menurut CheGuBard pemandu serta penumpang kini berada di Balai Polis Serendah untuk siasatan. - SK

* Polis UmnoBN VS Rakyat?

No comments:

Post a Comment