29 August 2009

Pulau Indonesia Kena Jual Dengan Harga Murah

Akibat kemiskinan dan kemunduran, 3 buah pulau Indonesia dilelong dan dijual di Internet. Tonton klip video di bawah yang dipetik dari berita TV Indonesia, TVOne bertarikh 27 Ogos 2009.

Paling malang, pulau tersebut dijual dengan harga semurah kurang lebih USD 1 juta. Harga yang menyamai hanya sebuah rumah agam yang tua.

Malaysia seharusnya berbangga kerana kita mendapat Pulau Ligitan dan Sipadan secara percuma (gratis)! Ini kerana mahkamah antarabangsa telah memutuskan ia adalah hak mutlak tanah air kita. Tetapi selepas itu rakyat Indonesia tidak berpuas hati, menyalak, berteriak dan merusuh di negaranya sendiri dan memfitnah Malaysia itu dan ini. Atas sikap tamak Indonesia itu, mereka kini menerima balasan apabila terpaksa menjual pulau-pulau mereka di Internet.

Ini bukan fitnah atau adu domba, ini adalah kenyataan. Tidak percaya? Tonton sekali lagi klip video berita Indonesia di atas. Demi menyuap mulut rakyat negara kepulauan yangs semakin kelaparan itu, mereka menjual pulau-pulau mereka.

- www.arezeo.blogspot.com

No comments:

Post a Comment