31 May 2009

Suami bunuh lelaki dipercayai rogol isteri

SANDAKAN 30 Mei - Seorang suami bertindak nekad menetak sehingga mati seorang lelaki yang dipercayai merogol dan melarikan isterinya di ladang kelapa sawit, di Batu 11 1/2, Jalan Labuk, dekat sini semalam.

Bagaimanapun suspek yang berusia 30 tahun itu kemudian menyerah diri kepada polis pada pukul 12.35 tengah hari pada hari kejadian.

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Rosli Mohd. Isa berkata, suspek turut menyerahkan dua bilah parang yang dipercayai digunakan untuk menetak mangsa.

"Dia mengaku telah membunuh seorang lelaki bernama Albin @ Al Nasir setelah mendapati si mati merogol isterinya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Rosli memberitahu, siasatan awal mendapati isteri suspek dilarikan pada Isnin lalu sebelum dibawa dan dirogol di Beluran dekat sini.

"Bagaimanapun pada hari Rabu lalu isterinya dilaporkan telah berjaya menghubungi suspek yang kemudian terus bergegas ke tempat berkenaan sebelum berjaya menangkap mangsa.

"Suspek kemudian membawa mangsa ke dalam sebuah ladang kelapa sawit sebelum bertindak membunuhnya," ujarnya.

Menurutnya, suspek kini ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sandakan.

Katanya, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

- Utusan

* Ini baru suami...

No comments:

Post a Comment