27 May 2009

SPR teliti bukti sebelum ambil tindakan

ALOR SETAR 27 Mei — Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan meneliti salinan rakaman audio cakera padat berhubung dakwaan sogokan wang tunai dan jawatan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) kepada seorang calon Bebas yang bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, sebelum mengambil tindakan lanjut.

Pengerusinya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata salinan cakera padat yang diserahkan calon Bebas Pilihan Raya Kecil DUN Penanti Aminah Abdullah itu akan dihantar ke ibu pejabat untuk disiasat.

“SPR akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk siasat kes ini. Kami akan teliti isi kandungan cakera padat itu untuk pastikan siapa yang terlibat, dan sekiranya calon PKR terlibat, kami akan ambil tindakan terhadapnya,” katanya kepada pemberita selepas melawat syarikat Percetakan Nasional Malaysia Berhad, di Jalan Stesen di sini hari ini.

- Utusan

* Kokok berderai-derai harap PKR kalah dengan isu ini tapi langsung tidak sedar ekor sudah bergelumang dengan tahi kerana perangkap bakal memakan diri.

2 comments:

  1. "Kokok berderai-derai harap PKR kalah dengan isu ini tapi langsung tidak sedar ekor sudah bergelumang dengan tahi kerana perangkap bakal memakan diri".

    UMNO/BN pasti akan memberi isyarat pada SPRM/SPR supaya mencari idea agar cerita minah dolah yang auta jadi fakta. Apa yang pasti kedudukan PKR mesti digugat.

    Hai tak kan lupa kot! Dulu SPRM telah bersedia dengan lapuran lengkap nak dakwa Fairuz terlibat dengan rasuah. Tapi bila Fairuz letak jawatan maka mereka tak jadi nak dakwa cuma mengatakan tiada fakta cuma auta saja.

    ReplyDelete
  2. MASYAALLAH..KENAPA LA SPRM/SPR DIPERSALAHKAN..TU LA PKR, TAK MAMPU NAK BAWA PEMBANGUNAN KAT PENANTI,BUAT PILIHANRAYA KECIL DGN HARAPAN UMNO AKAN TURUNKAN PROJEK SEGERA..TAPI MEREKA LUPA BHW DATO NAJIB DAN UMNO TERDIRI DRPD ORG YANG BIJAKSANA..PEMUDA PAS PULA MULANYA AKU NAMPAK BETOL2 JANTAN RUPA2NYA ALPONDAN..MUNCUL KAK MIN,TOKE MI RABUS PECAH LUBANG DAN TEMBELANG,TAPI YANG SERONOKNYA KAT PENANTI NI..VETERAN PAS DAH KATA NAK SOKONG KAK MIN..DAN KATA MEREKA LAGI,PKR DAH MACAM ORANG TERTELAH ASAP LORI

    ReplyDelete