27 April 2009

Kesihatan M. Rajoli Makin Pulih


Sudah lama kita tidak dengar cerita tentang M. Rajoli. Beliau yang menghidap penyakit kanser di kelenjar otak (lymphoma) sejak setahun lalu telah mendapat rawatan dan kini tidak mampu berjalan.

Dan pada Khamis (16 April) lalu, seramai 20 orang rakan artis mengadakan kunjungan di kediaman M. Rajoli di Menara Rajawali, AU2 Keramat, Kuala Lumpur.

Rombongan artis yang diketuai Timbalan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) itu yang juga Penerbit Eksekutif Excellent Pictures, Ahmad Idham Ahmad Nazri itu ialah Pengarah Urusan Global Network Entertainment, Den Wahab, Rebecca Nur Islam, Anne Abdullah, Kasmadiana dan Sharifah Shahira selain seniman veteran iaitu Anjang Aki (Baharuddin Haji Omar) dan Pak Aziz (Datuk Aziz Sattar).

Tidak ketinggalan pelakon Aida Aris, Imuda, Sulaiman Yassin, Lan Zailan dan Noniswara, selain wakil Juara Raja Lawak Astro (Musim Kedua), Nabil yang baru saja dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008.

Kesempatan itu turut digunakan oleh artis terbabit untuk menyampaikan sumbangan barangan keperluan harian, selain bantuan kewangan bagi membantu membiayai kos perubatan M Rajoli, termasuk program fisioterapi di sebuah klinik di Taman Melawati, Hulu Klang.

Malah, Den turut bermurah hati menaja khidmat tukang urut berpengalaman, Wak Hassan yang didatangkan khas dari Pulau Jawa, Indonesia untuk memberikan rawatan kepada pelakon itu yang terkenal dengan watak warak yang sering dilakonkannya.

Berbanding keadaannya sebelum ini, M. Rajoli atau nama sebenarnya, Mohd Rajoli Mohd Zain semakin menunjukkan perkembangan positif, termasuk kemampuan bercakap walaupun tidak jelas, selain ceria dan berat badan bertambah.

Kak Mah yang juga merupakan isteri pertama M. Rajoli berkata, suaminya menunjukkan perkembangan positif sejak kebelakangan ini, sekali gus memberikan harapan kepadanya, begitu juga anak-anak untuk melihatnya kembali pulih seperti dulu, seterusnya beraksi di kaca TV dan layar perak.

Berikut semasa ditemubual oleh wartawan Melodi. _ www.ohartis.com

No comments:

Post a Comment